ایمپلنت اندواستیل

ایمپلنت اندواستیل چیست؟

در ابتدا باید بگوییم که ایمپلنت چیست ؟ یک ایمپلنت مناسب از چه ویژگی هایی برخوردار می باشد ؟ کدام ایمپلنت مناسب تر است ؟ گفتنی است که به ایمپلنت دندان همان کاشت دندان نیز می گویند. ایمپلنت یکی از روش های اصلاح طرح لبخند در دندان پزشکی زیبایی می باشد که این کار توسط دندانپزشک انجام می شود. ایمپلنت در جهت از بین بردن فضای خالی دندان های از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که بگوییم ایمپلنت دندان یکی از درمان های بسیار مهم در دندان پزشکی زیبایی محسوب می شود. اما به نسبت درمان های دیگر کمی پرهزینه تر می باشد و هزینه آن بستگی به برند تولید کننده ایمپلنت دارد . انتخاب نوع جنس و برند ایمپلنت دندان بهتر است توسط دندانپزشک خوب صورت می گیرد . ایمپلنت در انواع مختلفی انجام می گیرد که یکی از آن ها ایمپلنت اندواستیل می باشد.

ایمپلنت اندواستیل 

اندواستیل نوعی روش ترمیمی برای دندان خراب شده و یا در حال لق شدن می‌باشد. برای ایجاد ظاهر زیبا و ترمیم دندان‌هایی که در حال خراب شدن هستند اغلب از این نوع ایمپلنت استفاده می‌شود. ایمپلنت اندواستیل روش مناسب و ایده آلی ست برای کسانی است که دچار فاصله دندانی شدید هستند با استفاده از این روش فاصله‌هایی که در بین دندان‌ها وجود دارد برطرف می‌شود و در نتیجه دندان‌ها و لبخند فرد متقاضی زیباتر خواهد شد. اندواستیل از روش‌های اصلاح طرح لبخند نیز می‌تواند به شمار آید. از دیگر موارد استفاده از این نوع روش درمان می‌توان به محکم کردن دندان‌ها اشاره نمود.

بسیاری از افراد در زمان خوردن غذاها و مواد غذایی با جویدن آن‌ها مشکلاتی دارند که با استفاده از این نوع ایمپلنت این مشکل نیز در آن‌ها برطرف خواهد شد؛ بنابراین اندواستیل برای ترمیم دندان‌ها گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

پیشنهاد مطالعه  همه چیز در مورد ایمپلنت دیجیتال

فواید و عوارض ایمپلنت اندواستیل کدام اند؟

* ایمپلنت اندواستیل از مزایا و عوارض مختلفی برخوردار است که در این بخش به بیان چند مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت. عدم نگرانی بابت لق شدن و همچنین محکم نبودن دندان‌ها پس از انجام این نوع ایمپلنت از مزایای این روش شناخته می‌شود.

* از دیگر مزایای این نوع ایمپلنت می‌توان به محکم شدن آن در دهان در دو مرحله توسط متخصص اشاره نمود. با توجه به این موضوع هیچ‌گونه مشکلی در این رابطه ایجاد نخواهد شد. از دیگر مزایای آن می‌توان به جایگزین مناسب نسبت به بریچ ها اشاره نمود.

* این روش مطمئن‌ترین ایمپلنت شناخته می‌شود و از هزینه بالایی برخوردار است. عوارضی در رابطه با  این ایمپلنت  ممکن است در بدن بروز کند که می‌توان به جدا شدن روکش اشاره نمود.

ایمپلنت اندواستیل

* البته این روکش‌ها توسط چسب‌های موقت چسبانده شده‌اند. لق شدن روکش نیز در اثر ضربه و یا فشار به آن ایجاد خواهد شد. بنابراین توصیه می‌شود پس از انجام این روش مراقبت‌های لازم انجام شود.

*پیچ فرو رفته در اثر دندان‌قروچه و یا ضربه شدید ممکن است شل شود. در اثر فشار زیاد این امکان خواهد بود که بدنه دچار شکستگی شود. از موارد دیگر عفونت است که در افراد با توجه به شرایط بدنی امکان رخ دادن آن وجود دارد.

ایملنت اندواستیل فرورونده

در ادامه باید بگوییم که چرا به ایمپلنت اندواستیل فرورونده می گویند؟

درواقع در این نوع روش ایمپلنت اندواستیل در استخوان فک کاملاً فرو رفته و دندان را در جایگاه خودش محکم نگه می‌دارد. این نوع ایمپلنت دندان اغلب برای افراد مسن که از دندان‌های مصنوعی برخوردارند نیز مناسب می‌باشد.خوردن و جویدن از این طریق برای این افراد راحتر شده و آن‌ها می‌توانند از طریق این روش برای محکم شدن دندان‌های مصنوعی خود بهره‌مند شوند. از موارد مهم در رابطه با این نوع ایمپلنت این است که مدت‌زمانی مشخص برای فرورفتن و جوش خوردن آن با استخوان فک موردنیاز است.

پیشنهاد مطالعه  ایمپلنت های دندانی درمقابل تاج ها!

ممکن است این زمان کوتاه و یا طولانی باشد. مدت‌زمان این مرحله بستگی به سن و شرایط بدنی فرد متقاضی دارد. سه نوع تیغه‌ای، رزوه دار و همچنین پیچ از انواع ایمپلنت اندواستیل شناخته می‌شوند که با توجه به نظر متخصص ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرد.

ایمپلنت اندواستیل

اندازه و ابعاد ایمپلنت 

چرا اندازه و ابعاد ایمپلنت باید دقیق و درست باشد؟ اندازه و ابعاد دقیق ایمپلنت ها اگر که دقیق و درست باشد موجب می شود که کاشت ایمپلنت موفقیت آمیز باشد و دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشند. امروزه اندازه گیری ایمپلنت ها با آخرین تکنولوژی های روز انجام می شود این تکنولوژی ها عبارت اند از طراحی های دیجیتالی سه بعدی ، عکس برداری های سه بعدی، CBCT می باشند که توسط این تکنولوژی های روز نوع و اندازه ایمپلنت مشخص می شود و درصد موفقیت کاشت ایمپلنت به طور چشم گیری افزایش پیدا می کند.

 

در صورت مفید بودن مطلب زیر را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

 

متخصص ايمپلنت اصفهان

دکتر هادی مشکل گشا

 جراح  فک و صورت اصفهان

متخصص ایمپلنت اصفهان

ارائه خدمات:

ايمپلنت

جراحی هایی که در ناحیه دهان ، فک ، صورت و جمجمه باید صورت بگیرد

کشیدن دندان و خارج کردن دندان هایی که در موقعیت دشوار قرار گرفته اند

جراحی تومورها و کیست های خوش خیم و بدخیم فک و صورت

جراحی عفونت های فک و صورت

جراحی ترمیمی و زیبایی جمجمه

جراحی ترمیمی و زیبایی صورت

جراحی ترمیمی و زیبایی فک

جراحی آسیب های ترافیکی (تروما )

جراحی های داخل دهانی کوچک ( مینور )

بوتاكس و ژل صورت

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراجعه نمایید.