متخصص-ایمپلنت-در-اصفهان | بهترین-جراح-فک-و-صورت-اصفهان

اگر ایمپلنت دندانم بیافتد باید چه کنم؟

جایگزین ایمپلنت دندانی

چند روز یا چند هفته پس از عمل ایمپلنت، گاهی اوقات با تماس‌های دیوانه‌وار بیمارانی مواجه می‌شویم که می‌گویند ایمپلنت دندانی آن‌ها افتاده یا پیچ ایمپلنت افتاده یا حتی در نهایت پیچ را بلعیده‌اند. با این حال، اغلب اوقات، بیماران از آنچه که دقیقاً از بین رفته است، آگاه نیستند.

ایمپلنت دندان من افتاد، حالا چه کار کنم؟

وقتی بیماران تماس می گیرند و می گویند که ایمپلنت دندانی آنها افتاده است، ما به عنوان دندانپزشک یا پرسنل مطب دندانپزشکی باید بفهمیم دقیقاً چه چیزی بیرون آمده است. این به این دلیل است که در بیشتر مواقع این ضمیمه یا پیچ اباتمنت بالایی است که افتاده است و نه ایمپلنت واقعی.

احتمال افتادن ایمپلنت واقعی دندان بسیار نادر است. اما اگر ایمپلنت واقعا بیفتد، بیمار باید معاینه شود و گزینه های مناسب دیگری به او داده شود.

پیچ اباتمنت درمانی همان چیزی است که بیماران بیشتر به آن به عنوان افتادن ایمپلنت های دندانی اشاره می کنند.

متخصص-ایمپلنت-در-اصفهان | بهترین-جراح-فک-و-صورت-اصفهان
متخصص-ایمپلنت-در-اصفهان | بهترین-جراح-فک-و-صورت-اصفهان

دکتر هادی مشکل گشا ، جراح فک و صورت اصفهان و  متخصص ایمپلنت اصفهان هستند کخ بهترین پیشنهادات را ارائه می دهند.

این به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد و معمولاً از بیماران درخواست می‌شود که به مطب دندان‌پزشکی مراجعه کنند تا پیچ را دوباره وصل کنند. در صورت افتادن این پیچ دلیلی برای وحشت وجود ندارد، اما اگر این اتفاق بیشتر رخ دهد، ممکن است عمل تاج کمی پیچیده شود.

پیشنهاد مطالعه  ناهماهنگی خط وسط دندانها (میدلاین)

هنگامی که بیمار با یک پیچ اباتمنت افتاده وارد می شود، ما معمولاً پیچی که افتاده است را دور می اندازیم (اگر بیمار آن را بیاورد) و به سادگی یک پیچ جدید را با سفت کردن بیشتر وصل می کنیم. پیچ اباتمنت می تواند به دلیل پایین نبودن کامل آن و همچنین به دلیل اینکه استخوان یا بافت لثه در برابر آن مقاومت می کند، بیفتد.

مشاهده صفحه اینستاگرام متخصص ایمپلنت اصفهان

ما همچنین به بیماران توصیه می کنیم تا زمانی که ایمپلنت بهبود نیافته، چیز سفت نخورند یا از آن طرف دهان برای جویدن استفاده نکنند. اگر پیچ اباتمنت بهبودی به طور مکرر افتاد، به بیمار توصیه می کنیم که فقط یک روز یا بیشتر قبل از تعیین تاج ایمپلنت خود مراجعه کند.

در طول این بازدید، ما یک روش برش لیزری کوچک را انجام می دهیم تا بافت نرم را دور کنیم تا فضایی برای تاج ایمپلنت ایجاد کنیم. برخی از افراد تمایل به افتادن پیچ اباتمنت بهبودی دارند. جایگزین ایمپلنت دندانی

پیشنهاد مطالعه  انواع زیبایی دندان با ایمپلنت
متخصص-ایمپلنت-در-اصفهان | بهترین-جراح-فک-و-صورت-اصفهان
متخصص-ایمپلنت-در-اصفهان | بهترین-جراح-فک-و-صورت-اصفهان

ایمپلنت دندان واقعا افتاد.

همانطور که در بالا ذکر شد، این سناریو نادر است. اکثر بیماران فقط پیچ اباتمنت درمانی را با خود ایمپلنت دندان اشتباه می گیرند. اگر کل ایمپلنت دندان بیرون بیاید، احساس متفاوتی در آن ناحیه خواهید داشت، برخی نیز ممکن است متوجه شوند که شکاف یا سوراخ عمیق‌تر شده است.

ایمپلنت دندانی افتاده، برخلاف پیچ اباتمنت، شبیه پیچی است که چند رشته آن را احاطه کرده است.   متخصص ایمپلنت اصفهان – اباتمنت یک اتصال نسبتا کوچکتر است که شبیه یک پیچ یا یک گوشواره میخی کوچک است.

جدا شدن کل ایمپلنت دندان نیز می‌تواند دردناک باشد و خونریزی داشته باشد. در این مورد نادر، دندانپزشک برای جلوگیری از عفونت، آنتی بیوتیک را برای شما شروع می کند و ممکن است داروهای شفابخش را اعمال کند یا حتی در صورت نیاز یک روش جزئی را برای بستن آن انجام دهد.

در چنین مواردی معمولاً مشخص می شود که بدن بیمار ایمپلنت را پس می زند و دندانپزشک ممکن است به چنین بیمار برای گرفتن بریج دندان پیشنهاد دهد. با ما تماس بگیرید.