بهترین جراح فک و صورت در اصفهان | متخصص ایمپلنت در اصفهان

جراحی یا روش آرتروسنتز برای درمان اختلالات TMJ

درمان اختلالات TMJ

هنگامی که روش‌های دیگر کمکی نمی‌کنند، پزشک ممکن است روش‌هایی مانند:

آرتروسنتز.

آرتروسنتز (ahr-throe-sen-TEE-sis) یک روش کم تهاجمی است که شامل وارد کردن سوزن‌های کوچک در مفصل می‌شود تا مایع از طریق مفصل آبیاری شود تا زباله‌ها و محصولات جانبی التهابی حذف شوند.

تزریقات در برخی افراد، تزریق کورتیکواستروئید به مفصل ممکن است مفید باشد. به ندرت، تزریق سم بوتولینوم نوع A (بوتاکس، سایرین) به عضلات فک مورد استفاده برای جویدن ممکن است درد مرتبط با اختلالات TMJ را تسکین دهد.

مشاهده صفحه اینستاگرام متخصص ایمپلنت اصفهان.

آرتروسکوپی TMJ.

در برخی موارد، جراحی آرتروسکوپی می تواند به اندازه جراحی مفصل باز برای درمان انواع مختلف اختلالات TMJ موثر باشد. یک لوله نازک کوچک (کانولا) در فضای مفصل قرار داده می شود، سپس آرتروسکوپ وارد می شود و از ابزارهای جراحی کوچک برای جراحی استفاده می شود. آرتروسکوپی TMJ خطرات و عوارض کمتری نسبت به جراحی مفصل باز دارد، اما محدودیت هایی نیز دارد.

پیشنهاد مطالعه  دیپ بایت (Deep bite)
بهترین جراح فک و صورت در اصفهان | متخصص ایمپلنت در اصفهان

کندیلوتومی اصلاح شده

کندیلوتومی اصلاح شده (kon-dih-LOT-uh-mee) TMJ را به طور غیرمستقیم با جراحی روی فک پایین مورد بررسی قرار می دهد، اما نه در خود مفصل. ممکن است برای درمان درد و در صورت تجربه قفل شدن مفید باشد.

دکتر هادی مشکل گشا ، متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی فراوانی هستند.

پیشنهاد مطالعه  درد فک پایین چه زمانی نگران کننده می شود؟

جراحی مفصل باز.

اگر درد فک شما با درمان های محافظه کارانه تر برطرف نشد و به نظر می رسد که ناشی از یک مشکل ساختاری در مفصل باشد، پزشک یا دندانپزشک شما ممکن است جراحی مفصل باز (آرتروتومی) را برای ترمیم یا جایگزینی مفصل پیشنهاد دهد. با این حال، جراحی مفصل باز خطرات بیشتری نسبت به سایر روش‌ها دارد و پس از بحث در مورد مزایا و معایب باید با دقت مورد توجه قرار گیرد.

اگر پزشک شما جراحی یا سایر روش‌ها را توصیه کرد، حتماً در مورد مزایا و خطرات احتمالی صحبت کنید و بپرسید که همه گزینه‌های شما چیست.