دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان

چه مدت طول می کشد تا ایمپلنت دندان انجام شود؟

زمان ایمپلنت دندان

این یک تجربه رایج است. قبل از اینکه تصمیم بگیرید آیا ایمپلنت دندان برای شما مناسب است یا خیر، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. شنیده اید که ایمپلنت ممکن است کمی طول بکشد؟ اجازه دهید مراحل را طی کنیم تا ایده بهتری از روند داشته باشید.

معاینه دندانپزشکی

قبل از شروع هر کاری، دندانپزشک شما می خواهد یک معاینه جامع را برای بررسی کامل سلامت دهان شما برنامه ریزی کند. این ممکن است شامل اشعه ایکس و احتمالاً اسکن سه بعدی باشد. حتی اگر دندانپزشک شما با دهان شما بسیار آشنا باشد، این مرحله برای تأیید اینکه سلامت لثه و استخوان فک شما برای حمایت از ایمپلنت کافی است و همچنین برای ایجاد یک برنامه درمانی که برای شما بهترین است، ضروری است.

دکتر هادی مشکل گشا ، جراح فک و صورت اصفهان و  متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی فراوانی هستند.

دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان
دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان

جراحی ایمپلنت

پس از اتمام معاینه جامع، دندانپزشک شما را برای جراحی برنامه ریزی می کند. جراحی اولین مرحله واقعی از فرآیند ایمپلنت است. دندانپزشک شما ایمپلنت تیتانیوم را در استخوان فک شما درست زیر لثه قرار می دهد. این جراحی معمولاً برای هر ایمپلنت حدود 1-2 ساعت طول می کشد.

پیشنهاد مطالعه  جراحی یا روش آرتروسنتز برای درمان اختلالات TMJ

پس از تکمیل این مرحله، اکثر دندانپزشکان حدود 3 ماه قبل از ترمیم نهایی جایگزینی دندان صبر می کنند. این ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما دوره بهبودی برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن روش ایمپلنت دندان بسیار مهم است. شما باید زمان بگذارید تا ایمپلنت در استخوان ادغام شود تا قدرت پشتیبانی از ترمیم نهایی شما را داشته باشد.

مشاهده صفحه اینستاگرام متخصص ایمپلنت اصفهان.

بهبودی پس از جراحی

در ابتدا پس از جراحی، برخی از افراد تورم، کبودی یا درد را تجربه خواهند کرد. این می تواند به میزان کاری که دندانپزشک شما برای نصب ایمپلنت باید انجام دهد بستگی دارد، به خصوص اگر دندانی در این فرآیند برداشته شود. فاصله زمانی بین جراحی ایمپلنت و قرار گرفتن تاج شما بسیار مهم است. طول این مدت بستگی به بهبود لثه و استخوان شما دارد. این دوره بهبودی عموماً حدود 3 ماه است.

پیشنهاد مطالعه  احساس درد در ناحیه فک
دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان
دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان

اتصالات تکیه گاه و تاج

آخرین مرحله، پس از بهبود ایمپلنت، روش کمتر تهاجمی برای قرار دادن اباتمنت و تاج روی ایمپلنت است. اباتمنت یک بالشتک کوچک مانند ضربه گیر است که بین ایمپلنت و تاج دائمی قرار می گیرد. این مرحله اغلب شامل نمایاندن لثه ها می شود تا ایمپلنت ممکن است برای یک اباتمنت و تاج مناسب محبوس شود. پس از ایمن شدن اباتمنت، تاج مصنوعی جدید شما قابل نصب است و فرآیند ایمپلنت دندان کامل می شود.

به طور خلاصه، برای تکمیل و برنامه ریزی مراحل متعدد درگیر در فرآیند کاشت دندان، باید چندین ماه طول بکشد، از ابتدا تا انتها. نتیجه یک دندان جایگزین دائمی است.

بهترین راه برای به دست آوردن ایده از مدت زمان انجام این پروسه این است که با دندانپزشک خود صحبت کنید.