دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

مزایای ایمپلنت دندان

دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان
دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان

 

 

 

 

یه جراحی بایمکس ۴ساعته در کنار دوست و برادر عزیزم حسین

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایمپلنت های دندانی تاثیر قابل توجه و مطلوبی بر زندگی بیمار دارند. درمان آسان نه تنها ظاهر شما را بهبود می بخشد، بلکه کیفیت کلی زندگی شما را نیز بهبود می بخشد. برخلاف سایر روش های دندانپزشکی، ایمپلنت جایگزین ریشه دندان می شود، نه فقط تاج دندان. پیوندهای استخوانی به ایمپلنت پایه محکمی برای جویدن طبیعی به نظر می رسد. ایمپلنت دائمی است و به گونه ای طراحی شده است که مادام العمر دوام می آورد.

استفاده از ایمپلنت دندان فواید زیادی دارد، از جمله:

عملکرد آن مشابه دندان طبیعی است.

یکی از مهمترین مزایای ایمپلنت این است که توانایی جویدن را به طور کامل بازیابی می کند. اکثر بیماران قادر به تشخیص دندان های طبیعی خود و دندان های ایمپلنت نیستند. آنها می توانند در حین استفاده منظم غذا بخورند و به طور معمول مسواک بزنند و نخ دندان بکشند.

طراحی شده برای ماندگاری یک عمر

در حالی که یک بریج دندان ممکن است تقریباً ده سال دوام بیاورد، ایمپلنت های دندانی ممکن است یک عمر دوام بیاورند. ایمپلنت تیتانیوم زیست سازگار است و با استخوان فک ادغام می شود. زیست سازگار است، به این معنی که غیر سمی است و باعث دفع آن توسط بدن نمی شود. به طور خلاصه، این یک جایگزین دندان بسیار موثر است.

دکتر هادی مشکل گشا ، جراح فک و صورت اصفهان و  متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی فراوانی هستند.

به جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان کمک می کند.

زمانی که ریشه دندان (یا ایمپلنت) برای تحریک استخوان فک وجود نداشته باشد، از دست دادن استخوان در فک رخ می دهد. بدون دندان، استخوان فک به دلیل عدم تحریک ضعیف می شود. اگر در سال اول از دست دادن دندان هیچ ایمپلنتی کاشته نشود، ناحیه استخوان اطراف 25 درصد حجم خود را از دست می دهد و با گذشت زمان این از دست دادن ادامه می یابد.

پروتزهای مصنوعی می توانند از دست دادن استخوان را تسریع کنند زیرا اغلب شل می شوند و روی برجستگی استخوانی می سایند و به تدریج آن را از بین می برند. جویدن طبیعی ترمیم می شود زیرا ایمپلنت هم ریشه و هم دندان را جایگزین می کند و باعث رشد طبیعی استخوان می شود.

پیشنهاد مطالعه  معایب ایمپلنت بدون جراحی که باید بدانیم؟
دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان
دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان

تقویت دندان های همسایه

شکاف ایجاد شده توسط دندان از دست رفته ممکن است باعث شود که دندان های اطراف به صورت کج در جهت شکاف حرکت کنند. این باعث می شود که دندان های شما از موقعیت خود خارج شوند و بر گاز گرفتن، توانایی غذا خوردن و جذابیت شما تأثیر بگذارند. ممکن است باعث تداخل شود و جایگزینی تک دندان را در آینده دشوارتر کند. یک نیش بد همچنین می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در TMJ (مفصل گیجگاهی فکی) و در نتیجه درد و سردرد شود.

می تواند به شما کمک کند تا از بیماری لثه خلاص شوید.

فاصله بین دندان ها می تواند به عنوان یک تله برای غذا و میکروب ها عمل کند و در نتیجه باعث بیماری لثه شود.

ایمپلنت های دندانی می توانند از افتادگی صورت و پیری زودرس جلوگیری کنند.

افتادگی صورت ممکن است یک پیامد ناخواسته از دست رفتن استخوان ناشی از از دست دادن دندان باشد. این نقطه ای است که قسمت پایینی صورت شروع به جمع شدن می کند و به تدریج فضای بین نوک بینی و چانه باریک می شود. چین و چروک های بیش از حد اطراف دهان، لب های نازک تر، و چانه نوک تیزتر می تواند به ظاهر افراد مسن تر از سن واقعی کمک کند.

چه کسی کاندیدای مناسب برای ایمپلنت دندان است؟

اگر استخوان فک نسبتا قوی دارید، پریودنتیت (بیماری لثه) ندارید و سیگار نمی کشید، به احتمال زیاد واجد شرایط ایمپلنت دندان خواهید بود. همچنین، اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید یا اگر دندان‌های شما شکسته یا پوسیده شده است، به طور کلی بهترین گزینه است.

اگر از پروتزهای مصنوعی، پروتزهای جزئی یا پل دندانی خود ناراضی هستید، فناوری ایمپلنت نیز ممکن است به شما کمک کند.

به طور معمول، افرادی با استخوان ناکافی یا شرایط یا رفتارهای پزشکی خاص، کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت در نظر گرفته نمی شدند. با این حال، پیشرفت در تشخیص و بازسازی استخوان باعث شده است تا اکثر بیماران بتوانند ایمپلنت های دندانی دریافت کنند.

پس از جراحی، بهتر است از مصرف غذاهایی مانند آجیل و ذرت بوداده خودداری کنید و از رژیم غذایی نرم پیروی کنید.

چه چیزی در پروسه ایمپلنت دندان دخالت دارد؟

هنگامی که ایمپلنت های دندانی دریافت می کنید، پایه های فلزی را با ریشه های طبیعی دندان جایگزین می کنید. این پایه های دندانی مانند پیچ های دندان مصنوعی عمل می کنند. ایمپلنت ها در بین بریج ها و روکش ها منحصر به فرد هستند زیرا عملکرد و ظاهری شبیه به دندان های طبیعی دارند.

پیشنهاد مطالعه  آیا کاشت ایمپلنت دندان دردناک است؟

روشی که جراح دهان شما در آن عمل دندانپزشکی را انجام می دهد با توجه به نوع ایمپلنت مورد نیاز شما در صورت داشتن واکنش آلرژیک و وضعیت استخوان فک تعیین می شود. ممکن است برای بازیابی صحیح استخوان اطراف ایمپلنت به چندین عمل دندانپزشکی نیاز داشته باشید. این روند بهبود ممکن است کمی طول بکشد، اما دندان جدید را محکم می کند.

1. ارزیابی اولیه

دندانپزشک یا جراح دندان شما یک ارزیابی کامل را برای اطمینان از سلامت استخوان فک و مناسب ترین روش کاشت دندان انجام می دهد.

این ارزیابی اولیه شامل عکس‌برداری با اشعه ایکس، قالب‌گیری و تطابق رنگ دندان‌های شما خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که ایمپلنت شما تا حد امکان طبیعی به نظر می‌رسد.

مشاهده صفحه اینستاگرام متخصص ایمپلنت اصفهان
دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان
دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان

بسته به وضعیت سلامت دهان و دندان خود، تعداد دندان هایی را که می خواهید با ایمپلنت جایگزین کنید انتخاب می کنید که ممکن است نیاز به مشاوره با سایر متخصصان دندانپزشکی مانند پریودنتیست داشته باشد.

علاوه بر این، تاریخچه پزشکی و داروهای فعلی خود را بررسی خواهید کرد. بسته به سلامت شما یا ایمپلنت های ارتوپدی، ممکن است قبل از جراحی نیاز به آنتی بیوتیک باشد.

2. کشیدن دندان

اگر هنوز دندانی دارید که نیاز به تعویض دارد، جراح دهان شما قبل از انجام هر کار دندانپزشکی آن را می کشد. این روش را می توان همزمان با کاشت ایمپلنت انجام داد.

دندانپزشک شما در مورد چندین گزینه بیهوشی با شما صحبت خواهد کرد. به احتمال زیاد، دندانپزشک شما از نووکائین (یا لیدوکائین) به عنوان یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن ناحیه و کاهش هر گونه درد استفاده می کند. مگر اینکه دندان آسیب دیده باشد، کشیدن دندان باید سریع باشد.

در حالی که دندان کشیده می شود، فقط یک کشش و فشار خفیف احساس خواهید کرد. پس از کشیدن، باید از دمیدن بینی، کشیدن سیگار، تف کردن زیاد یا نوشیدن با نی خودداری کنید. این اقدامات ممکن است منجر به خشکی حفره و درد مرتبط شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ایمپلنت های دندانی، همین امروز با دکتر هادی مشکل گشا در تماس باشید.