جراح فک و صورت اصفهان معایب و مزایای راحی فک و صورت

در این مطلب از سایت دکتر هادی مشکل گشا جراح دهان فک و صورت اصفهان به برسی موضوع : مزایا و معایب جراحی  فک و صورت پرداخته ایم.

لطفا تا پایان مطلب را مطالعه کنید و در صورت داشتن هر گونه سوال، سوال خود را در بخش دیدگاه ها و نظرات برای آقای دکتر ارسال کنید. اقای دکتر پاسخگوی سوالات شما در کمترین زمان می باشند.

عمل جراحی فک و صورت چیست ؟

عمل جراحی فک که به نام عمل جراحی اورتوگانتیک نیز معروف است ، و یک سری مزایا و معایب جراحی فک و صورت  نیز وجود دارد و بی نظمی های استخوان های فک را اصلاح می کند و عملکرد فک و دندان را بهبود یامی بخشد . این اصلاحات ممکن است چهره فرد را نیز بهبود بخشد و باعث زیبایی فرد شود.

مزایای جراحی کردن فک :

1. کل فرآیند جویدن بهبود یافته و جوییدن و گاز زدن راحت تر انجام می شود.

2.  عدم تعادل صورت اصلاح و درست می شود ، جلوتر بودن دندان های پایینی نسبت به دندان های بالایی ، عقب تر بودن فک بالا نسبت به فک پایین ، کمبود تکامل چانه ، پوشانده شدن دندان های آرواره بالا توسط دندان های فک پایین بهبود پیدا می کنند.

پیشنهاد مطالعه  روش کاشت ایمپلنت دندان چگونه است؟

3.  شکستن و سایش بیش از حد دندان ها در طول عمر به حداقل ممکن می رسد.

4.  تعادل در اجزای  وسط یا پایین چهره به وجود می اید و اصلاح می شود.

5.  لبخند لثه ای که در آن لب ها به طور کامل بسته نمی شوند ، و لب ها به سمت بالا کشیده نمی شوند و ناحیه های بسیاری از لثه ها نشان داده می شوند ، بهبود پیدا می کنند.

 

 درمان ناهمخوانی فک و بدشکلی صورت با جراحی : 

♦ بهبود فعالیت های دندان ها و دهان

افزایش زیبایی صورت و بهبود ظاهر صورت و دندان

 

معایب جراحی فک و دهان :

1. آسیب رسانی به عصب ها : پس از عمل جراحی زیبایی فک ، بی حسی موقتی زبان و لثه ها و چانه به دلیل کبودی عصب های چانه رایج است . در موارد اندک ، ناحیه ای که بی حس شده همچنان بی حس باقی می ماند.

پیشنهاد مطالعه  ناهماهنگی خط وسط دندانها (میدلاین)

2. آسیب رسانی به دندان ها : در حالتی که دندان ها کاملا تمیز نشده باشند یا در طول ارتودنسی ،( نوشیدنی و غذاهای اسیدی یا شیرین ) مصرف شده باشد ، سطح دندان به شکل تغییرناپذیری آسیب می بیند.

3. عود کردن : احتمال اینکه دندان و فک پس از اتمام درمان به میزان بیشتر یا کمتری عود کنند یعنی به وضعیت اولیه برگردد . برای به حداقل رساندن این حرکت دندان ، به بیماران سیم های نگه دارنده داده می شود.

 

در صورت مفید بودن مطلب زیر را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

دکتر هادی مشکل گشا

 جراح دهان، فک و صورت اصفهان

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراجعه نمایید