جراح فک و صورت اصفهان معایب و مزایای راحی فک و صورت

در این مطلب از سایت دکتر هادی مشکل گشا جراح دهان فک و صورت اصفهان به برسی موضوع : مزایا و معایب جراحی  فک و صورت پرداخته ایم.

لطفا تا پایان مطلب را مطالعه کنید و در صورت داشتن هر گونه سوال، سوال خود را در بخش دیدگاه ها و نظرات برای آقای دکتر ارسال کنید. اقای دکتر پاسخگوی سوالات شما در کمترین زمان می باشند.

عمل جراحی فک و صورت چیست ؟

عمل جراحی فک که به نام عمل جراحی اورتوگانتیک نیز معروف است ، و یک سری مزایا و معایب جراحی فک و صورت  نیز وجود دارد و بی نظمی های استخوان های فک را اصلاح می کند و عملکرد فک و دندان را بهبود یامی بخشد . این اصلاحات ممکن است چهره فرد را نیز بهبود بخشد و باعث زیبایی فرد شود.

مزایای جراحی کردن فک :

1. کل فرآیند جویدن بهبود یافته و جوییدن و گاز زدن راحت تر انجام می شود.

2.  عدم تعادل صورت اصلاح و درست می شود ، جلوتر بودن دندان های پایینی نسبت به دندان های بالایی ، عقب تر بودن فک بالا نسبت به فک پایین ، کمبود تکامل چانه ، پوشانده شدن دندان های آرواره بالا توسط دندان های فک پایین بهبود پیدا می کنند.

پیشنهاد مطالعه  اندودنتیست در اصفهان توسط بهترین جراح فک و صورت اصفهان

3.  شکستن و سایش بیش از حد دندان ها در طول عمر به حداقل ممکن می رسد.

4.  تعادل در اجزای  وسط یا پایین چهره به وجود می اید و اصلاح می شود.

5.  لبخند لثه ای که در آن لب ها به طور کامل بسته نمی شوند ، و لب ها به سمت بالا کشیده نمی شوند و ناحیه های بسیاری از لثه ها نشان داده می شوند ، بهبود پیدا می کنند.

 

 درمان ناهمخوانی فک و بدشکلی صورت با جراحی : 

♦ بهبود فعالیت های دندان ها و دهان

افزایش زیبایی صورت و بهبود ظاهر صورت و دندان

 

معایب جراحی فک و دهان :

1. آسیب رسانی به عصب ها : پس از عمل جراحی زیبایی فک ، بی حسی موقتی زبان و لثه ها و چانه به دلیل کبودی عصب های چانه رایج است . در موارد اندک ، ناحیه ای که بی حس شده همچنان بی حس باقی می ماند.

پیشنهاد مطالعه  استفاده کمپرس گرم بعد از ایمپلنت دندان مناسب است یا خیر

2. آسیب رسانی به دندان ها : در حالتی که دندان ها کاملا تمیز نشده باشند یا در طول ارتودنسی ،( نوشیدنی و غذاهای اسیدی یا شیرین ) مصرف شده باشد ، سطح دندان به شکل تغییرناپذیری آسیب می بیند.

3. عود کردن : احتمال اینکه دندان و فک پس از اتمام درمان به میزان بیشتر یا کمتری عود کنند یعنی به وضعیت اولیه برگردد . برای به حداقل رساندن این حرکت دندان ، به بیماران سیم های نگه دارنده داده می شود.

 

در صورت مفید بودن مطلب زیر را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

دکتر هادی مشکل گشا

 جراح دهان، فک و صورت اصفهان

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراجعه نمایید