متخصص-ایمپلنت-در-اصفهان | بهترین-جراح-فک-و-صورت-اصفهان

مدت زمان ماندگاری ایمپلنت های تمام دهان

مدت زمان ماندگاری ایمپلنت

 

ایمپلنت دندان یک راه حل عالی برای جایگزینی طولانی مدت دندان است. سوال رایجی که بیماران دارند این است که انتظار داشته باشند ایمپلنت دندان چقدر دوام داشته باشد.

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند روی مدت زمان ماندگاری ایمپلنت های دندانی تأثیر بگذارد. این عوامل می تواند تحت تاثیر بهداشت دهان و دندان و سبک زندگی بیمار باشد. فناوری مدرن ایمپلنت دندان در سال های اخیر به قدری پیشرفت کرده است که شکست ایمپلنت به دلیل رد شدن یا مشکلات عملکردی مربوط به گذشته است. شرایط پزشکی از قبل موجود، بیماری ها و سوء استفاده از ایمپلنت برخی از مشکلات رایجی هستند که می توانند باعث شکست ایمپلنت شوند.

دکتر هادی مشکل گشا ، جراح فک و صورت اصفهان و  متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی در مورد ایمپلنت و جراحی فک هستند.

اجزای ایمپلنت دندان

برای درک کامل پاسخ امید به زندگی ایمپلنت، مهم است که سه مکانیسم ایمپلنت دندان را برجسته کنیم. این مکانیسم های اساسی شامل موارد زیر است:

ایمپلنت – ایمپلنت یک پایه تیتانیومی است که به استخوان فک متصل می شود. این به عنوان ریشه برای تاج عمل می کند.
اباتمنت – اباتمنت به ایمپلنت متصل می شود و تاج را در جای خود محکم نگه می دارد.
تاج – تاج یک دندان سرامیکی است که به اباتمنت متصل می شود. این قطعه ظاهری طبیعی به ایمپلنت می دهد.
به طور کلی، اباتمنت و تاج در معرض دید در مقایسه با ایمپلنت واقعی بیشترین آسیب را دارند.

پیشنهاد مطالعه  در چه صورتی نیاز به جراحی فک داریم ؟
متخصص-ایمپلنت-در-اصفهان | بهترین-جراح-فک-و-صورت-اصفهان
متخصص-ایمپلنت-در-اصفهان | بهترین-جراح-فک-و-صورت-اصفهان

 

امید به زندگی ایمپلنت های دندانی

هنگامی که ایمپلنت با رعایت بهداشت دهان و دندان از طریق مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مناسب حفظ شود، می تواند تا پایان عمر باقی بماند. همچنین انجام معاینات منظم دندانپزشکی و تمیز کردن حرفه ای بسیار مهم است. با این حال، یک تاج معمولاً 10-15 سال دوام می آورد. پس از ساییدگی و پارگی طبیعی، دندان نیاز به تعویض دارد. با استفاده از روش های بهینه بهداشت دندان، دندان می تواند بیش از 15 سال دوام بیاورد.

محل ایمپلنت نیز نقش مهمی در طول عمر ایمپلنت دندانی دارد. ایمپلنت هایی که در پشت دهان قرار دارند، در اثر جویدن منظم سایش بیشتری دارند. میزان استفاده می تواند باعث از کار افتادن ایمپلنت زودتر از ایمپلنت هایی شود که در جلوی دهان قرار دارند.

متخصص ایمپلنت اصفهان را بشناسید.

ایمپلنت های دندانی و اضافه شدن گزینه های جایگزینی دندان

ایمپلنت دندان یک راه حل دائمی برای دندان های از دست رفته است. به دلیل مزایای فراوان، به گزینه استاندارد جایگزینی دندان تبدیل شده است. در مقایسه با پروتزهای مصنوعی، ایمپلنت های دندانی حمایت کافی را برای عمل به عنوان یک دندان طبیعی فراهم می کنند. آنها می توانند به طور ایمن در برابر گاز گرفتن یا جویدن بدون لیز خوردن یا نیاز به تعویض مکرر مقاومت کنند.

پیشنهاد مطالعه  آیا شما کاندیدای خوبی برای ایمپلنت های دندانی هستید؟

مشاهده صفحه اینستاگرام متخصص ایمپلنت اصفهان

متخصص-ایمپلنت-در-اصفهان | بهترین-جراح-فک-و-صورت-اصفهان
متخصص-ایمپلنت-در-اصفهان | بهترین-جراح-فک-و-صورت-اصفهان
شکست ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی زمانی که به درستی از آنها مراقبت شود، پایداری طولانی مدت و مطمئنی را برای بیماران فراهم می کند. عوامل متعددی می توانند ایمپلنت را زودتر از حد انتظار به خطر بیندازند. بیمارانی که دیابت یا بیماری های قبلی مانند سرطان دارند، در معرض خطر بیشتری برای از کار افتادن ایمپلنت دندانی خود هستند.

مانند دندان های طبیعی، مراقبت از ایمپلنت های دندانی از طریق مسواک زدن دو بار در روز و نخ دندان کشیدن منظم بسیار مهم است. عدم رعایت بهداشت در خانه نیز می تواند منجر به بیماری لثه شود. بیماری لثه همچنین می تواند باعث شکست ایمپلنت دندان شود.

در نظر گرفتن ایمپلنت های دندانی

برای بیمارانی که به کاشت ایمپلنت دندان فکر می کنند، حتما تحقیقات خود را انجام دهید و یک دندانپزشک واجد شرایط در منطقه خود پیدا کنید. دندانپزشکان متخصص در کاشت ایمپلنت از جدیدترین تکنیک ها برای ارائه نتایج مطلوب استفاده می کنند.

بیماران می توانند با استفاده از ایمپلنت های دندانی به لبخندی زیبا دست پیدا کنند.